هر کسب و کار اینترنتی برای بهتر دیده شدن، ایجاد اعتماد در مخاطب، پاسخ به سوالات احتمالی و ... نیازمند محتوای خوب است. بسیاری از فروشگاه های اینترنتی قسمت بلاگ نیز دارند که کمک شایانی به افزایش فروش محصولات می کند. در حال حاضر تعداد زیادی نرم افزار تحت وب وجود دارند که می توانند برای تولیدکنندگان محتوا کاربردی باشند. در ادامه تعدادی از مشهورترین سایت هایی که خدمات مرتبط با تولید محتوا ارائه می دهند را معرفی خواهیم کرد.

 

1. کانوا | Canva

کانوا یکی از پرکاربردترین نرم افزار های طراحی تصویر و ویدیو می باشد. رابط کاربری آسان، عدم نیاز به تخصص، وجود ابزار و عملگر های فراوان از ویژگی های این محصول می باشد. کانوا به راحتی در مرورگر قابل اجرا می باشد ولی در عین حال نرم افزار های مخصوص سیستم عامل های رایج را نیز دارد. استفاده از نسخه پایه رایگان می باشد ولی برای دسترسی به ویژگی های Pro نیازمند خرید subscription می باشید. دسترسی به تعداد زیادی از گرافیک حرفه ای از مزایای نسخه Pro می باشد.

کانوا

 

2. این ویدیو | Invideo

این ویدیو وبسایتی مخصوص تولید ویدیو می باشد. با این ویدیو می توانید محتوای متنی را به محتوای ویدئویی تبدیل کنید، از تعداد زیادی template از قبل آماده شده بهره ببرید یا از صفر شروع کرده و ویدیوی خود را روی یک صفحه سفید بسازید. با این وبسایت می توانید لوگوی ویدیویی، ویدیوی تبلیغاتی، اسلاید شو، ویدئو کلاژ، Quote video و انواع متنوع دیگر ویدئو بسازید. مثل کانوا، استفاده از نسخه پایه این ویدئو رایگان است ولی برای نسخه حرفه ای subscription لازم است.

 

 

3. ویستا کریت | Vista Create

ویستا کریت (سابقاَ کرللو | Crello) نیز مثل کانوا می باشد. اگر از کانوا استفاده می کنید از ویستا نیز با همان روال می توانید استفاده کنید. ویستا قالب های رایگان بیشتری دارد. بسته به سلیقه خود می توانید ار کانوا، ویستا، یا هر دو استفاده کنید.

 

4. به عموم پاسخ بده | Answerthepublic

انسر ده پابلیک سرویسی است که می توانید برای ایده گرفتن برای عنوان پست خود از آن استفاده کنید. در مورد هر واژه کلیدی می توانید رایج ترین سوالاتی که افراد در مورد آن واژه در کشور های مختلف می پرسند را مشاهده کنید. پاسخ خوب و مناسب به چنین سوالاتی باعث خواهد شد که هر چه سریعتر رتبه بلاگ خود را بالا ببرید.

 

5. گرمرلی | Grammarly

گرمرلی ابزاری بسیار کاربردی برای کسانی است که محتوای متنی انگلیسی تولید می کنند. گرمرلی می تواند اشکالات املایی، نگارشی، ادبی و محتوایی متون شما را پیدا و جایگزین مناسب برای آن ها پیشنهاد دهد. برای هر متن شما می توانید سطح سواد مخاطب، نحوه بیان رسمی یا غیر رسمی و پارامتر های دیگر را انتخاب کنید تا متن شما کاملا با هدف آن مطابق باشد. گرمرلی برای افراد non-native یک ابزار ضروری است.