به گزارش The Verge ، به نظر می رسد که مایکروسافت در مورد سیستمی که به ویندوز 11 اجازه اجرای برنامه های اندرویدی را می دهد، بیکار ننشسته است: روز جمعه، این شرکت آپدیتی را معرفی کرد که نسخه اندروید در حال اجرا بر روی رایانه شما را ارتقا می دهد و کمک می کند تا برنامه ها تطابق بیشتری با ویندوز داشته باشند. در حال حاضر این آپدیت فقط برای آزمایش برای Windows Insiders در دسترس است..

بهبود اصلی، به‌روزرسانی نسخه اندروید است که زیربنای توانایی ویندوز برای اجرای برنامه‌های تلفن همراه است. به نظر می‌رسد نسخه عمومی کنونی از اندروید 11 استفاده می‌کند (بر اساس برخی تست هایی که من با استفاده از ابزارهای توسعه‌دهنده انجام دادم)، اما نسخه‌ای که مایکروسافت در حال آزمایش آن است، اندروید 12.1 یا همان اندروید 12L را اجرا می‌کند. معنی آن این است که اگر چیزی غیر از Pixel اخیر دارید، ممکن است رایانه شما از نسخه جدیدتر Android نسبت به تلفن شما استفاده کند.


این به روز رسانی همچنین بهبودهایی را در نحوه ادغام برنامه های اندروید با ویندوز به ارمغان می آورد. پیام‌های پاپ‌آپ از برنامه‌ها ممکن است اکنون به‌عنوان اعلان‌های Windows نشان داده شوند و نوار وظیفه می‌تواند نشان دهد که آیا یک برنامه Android به میکروفون یا مکان شما دسترسی دارد یا خیر. این شرکت همچنین می گوید که برنامه های اندروید باید پس از بیدار کردن رایانه از حالت آماده به کار بهتر رفتار کنند. به جای راه اندازی مجدد، آنها باید فقط از جایی که متوقف شده اند، از سر بگیرند.


مایکروسافت همچنین می‌گوید برنامه تنظیماتی را که برای مدیریت زیرسیستم ویندوز برای اندروید استفاده می‌کنید، به طور کامل بازطراحی کرده است، تنظیمات را با هم گروه‌بندی می‌کند و «تجربه کاربری پاک‌تر» را ارائه می‌دهد. همچنین پیشرفت‌های مختلفی در نحوه دسترسی برنامه‌های اندروید به دوربین رایانه شما ایجاد کرده است و حتی قابلیت‌های شبکه را بهبود بخشیده است، بنابراین می‌توانید دستگاه‌های خانه هوشمند را با استفاده از یک برنامه اندرویدی که روی رایانه‌تان اجرا می‌شود راه‌اندازی کنید.

 

در حالی که همه اینها پیشرفت‌های بزرگی به نظر می‌رسند، ممکن است بخواهید در حال حاضر از تلاش برای استفاده از این ویژگی خودداری کنید. برای اولین بار، در حال حاضر در حال انتشار به کانال Dev است، که در میان حلقه‌های Windows Insider بی‌نظیرترین لبه است. (به این معنی که احتمال بیشتری وجود دارد که خارج از برنامه‌های اندرویدی در حال اجرا با باگ‌ها و خرابی‌ها مواجه شوید.) در این مرحله، مایکروسافت هشدار می‌دهد که ارتقاء به Android 12.1 "ممکن است باعث شود برخی از برنامه‌ها راه‌اندازی نشوند." شاید با توجه به سختی عرضه اندروید 12 بر روی گوشی ها، این خیلی تعجب آور نباشد. این شرکت می‌گوید که با شرکای خود کار می‌کند تا «در اسرع وقت به این مسائل رسیدگی کنند»، بنابراین امیدواریم قبل از رسیدن به دست مصرف‌کنندگان، این مشکل برطرف شود.

 

حتی اگر هنوز به‌روزرسانی کاملاً آماده نشده است، خوب است که ببینید مایکروسافت واقعاً به برنامه‌های اندروید در ویندوز عشق می‌ورزد. به راحتی می‌توانست آن را به‌عنوان چیز جالبی که با ویندوز 11 عرضه می‌شود معرفی کند، آن را راه‌اندازی کند و پروژه را کم و بیش تمام شده در نظر بگیرد. این واقعیت که ما شاهد تغییرات عمده در آن هستیم، به نظر می رسد که مایکروسافت در حال حاضر به این ویژگی متعهد است. با این حال، اگر واقعاً می‌خواهد یک تجربه درجه یک داشته باشد، باید راه بسیار آسان‌تری برای دانلود برنامه‌ها از فروشگاه Google Play به جای انتخاب بسیار محدودتر آمازون Appstore پیدا کند.