پس از عدم برآورد عملکرد، کوالکام سامسونگ را در اواسط چرخه حذف می کند.

 

به‌روزرسانی تراشه «به‌علاوه» میان‌دوره‌ای کوالکام – اسنپدراگون ۸+ نسل ۱ – معرفی شده است. طبق معمول، کوالکام نسبت به تراشه 8 نسل 1 موجود، بهبودهای مختصری را وعده داده است. این شرکت گفت که این تراشه به لطف افزایش حداکثری 200 مگاهرتز (اکنون تا 3.2 گیگاهرتز) و 10 درصد GPU سریعتر، "10 درصد عملکرد CPU سریعتر" را ارائه می دهد. شوکر واقعی ادعای "30 درصد بهبود بهره وری انرژی" برای CPU و GPU است.

برای Snapdragon 8 Gen 1 Plus، کوالکام تراشه را از Samsung Foundry به TSMC منتقل می‌کند، که ظاهراً از آنجایی است که بهبودهای قدرت از آن ناشی می‌شود. این یک انتقاد جدی علیه فرآیند 4 نانومتری سامسونگ در مقابل فرآیند 4 نانومتری TSMC است، اما با گزارش‌های قبلی از مشکلات در Samsung Foundry مطابقت دارد.

تعویض کارخانه‌های ریخته‌گری به‌عنوان بخشی از ارتقای میان‌دوره‌ای عادی نیست و به نظر می‌رسد که کوالکام کمی عملیات نجات را با اسنپدراگون 8 نسل 1 در دست دارد. این تراشه در دنیای واقعی عملکرد چندان خوبی نداشته است، با CPU مرتباً امتیازات بنچمارک پایین تری نسبت به پرچمدار سال 2021 اسنپدراگون 888 کسب می کند.

کوالکام سال به سال برای گوشی‌ها کار زیادی انجام نمی‌دهد و مرتباً سال‌ها از تیم SoC اپل عقب است. معمولاً، تنها ارتقای قابل اعتمادی که کوالکام می تواند ارائه دهد، درصد قابل اندازه گیری بهبود معیار است. GPU در سال 2022 بهبود پیدا کرد، اما کاهش اسب بخار CPU پس از ادعای Qualcomm که 20 درصد سریعتر خواهد بود، ناامیدکننده بزرگی است. پس از تغییر کارخانه ریخته گری و افزایش CPU MHz، CPU 2022 کوالکام ممکن است در نهایت سریعتر از همتای 2021 خود باشد.