آیا به دلیل تعلل در انجام کارها مشکل دارید؟ غلبه بر میل به تاخیر انداختن کارها و رها کردن آنها برای بعداً می تواند یک چالش باشد. با این حال، چند استراتژی اثبات شده وجود دارد که می توانید برای کمک به غلبه بر تعلل و دستیابی به اهداف خود، از آنها استفاده کنید. در این پست وبلاگ، این استراتژی ها را بررسی می کنیم و به شما کمک می کنیم در مسیر بهره وری قرار بگیرید.

 

 

1. از کوچک شروع کنید

 

اولین قدم برای غلبه بر تعلل، شروع کوچک است. وظیفه خود را به وظایف فرعی کوچکتر و قابل مدیریت تقسیم کنید که می توانید در مدت زمان کوتاهی انجام دهید. روی تکمیل این وظایف کوچکتر تمرکز کنید و از آنها به عنوان پله ای برای تکمیل پروژه بزرگتر استفاده کنید.

 

 

2. یک برنامه زمانی ایجاد کنید

 

ایجاد یک برنامه می تواند به شما کمک کند در مسیر خود بمانید و از به تعویق انداختن آن جلوگیری کنید. زمان های خاصی را در طول روز برای انجام وظایف خود اختصاص دهید و به آنها پایبند باشید. می توانید از یک برنامه ریز، یک تقویم دیجیتال یا هر ابزار مدیریت زمان دیگری که برای شما مناسب است استفاده کنید.

 

 

3. عوامل حواس پرتی را حذف کنید

 

حواس پرتی می تواند منبع اصلی به تعویق انداختن کار باشد. آنچه را که بیشتر حواس تان را پرت می کند شناسایی کنید و راه هایی برای حذف یا به حداقل رساندن آنها بیابید. اعلان‌ها را در تلفن خود خاموش کنید، از مسدودکننده‌های وب‌سایت برای اجتناب از رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید، و یک فضای کاری آرام ایجاد کنید که بتوانید بدون وقفه روی کارهای خود تمرکز کنید.

 

 

4. ضرب الاجل تعیین کنید

 

ضرب الاجل ها می توانند ابزار قدرتمندی برای غلبه بر اهمال کاری باشند. ضرب الاجل های واقع بینانه برای وظایف خود تعیین کنید و خود را مسئول انجام آنها بدانید. اگر برایتان سخت است که به ضرب‌الاجل‌های تعیین‌شده خود پایبند باشید، از مسئولیت‌پذیری بیرونی استفاده کنید، مثلاً به یک دوست یا همکار در مورد اهداف خود بگویید.

 

 

5. افکار منفی را مجدداً تنظیم کنید

 

افکار منفی می توانند به اهمال کاری دامن بزنند و انگیزه شما را تضعیف کنند. به جای تمرکز بر افکار منفی مانند "من هرگز این کار را انجام نخواهم داد"، آنها را در یک نور مثبت تر اصلاح کنید. به عنوان مثال، به خود بگویید "اگر قدم به قدم این کار را انجام دهم، می توانم این کار را انجام دهم."

 

 

در نتیجه، به تعویق انداختن کار می تواند عادت سختی برای ترک کردن آن باشد، اما ممکن است. از این استراتژی ها برای غلبه بر تعلل و انجام کارها استفاده کنید. با پشتکار و تعهد، قادر خواهید بود به اهداف خود برسید و از احساس موفقیت ناشی از آن لذت ببرید.