در این پست، چند مورد از کار هایی را که می توان به صورت مجازی انجام داد معرفی خواهیم کرد. میزان درامد شما به عوامل مختلفی از جمله سطح مهارت شما و وجود یا عدم وجود فضای رقابتی بستگی دارد. انجام این کار ها نیاز به مهارت دارد و صرف داشتن اطلاعات در این زمینه ها کافی نیست. بلکه باید با تمرین و اختصاص زمان (روزانه حدود یکی دو ساعت) تبحر کافی در این زمینه ها کسب شود. می تواند با ایجاد یک سایت به نام خودتان مجموعه ای از توانمندی ها و تجارب کاری قبلی خودتان را به نمایش بگذارید. به چنین وبسایت هایی اصطلاحاَ پرتفو گفته می شود.

 

 

1- ویرایش ویدئو (Video Editing)

ویرایش ویدئو را می توانید از منابع آنلاین در عرض (یا طول) چند روز یاد بگیرید. بسته به سخت افزار در دسترس شما ( گوشی، لپ تاپ یا سیستم دسکتاپ با گرافیک قوی)، نرم افزار های مختلفی وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید. Adobe Premier Pro نام مشهورترین آن هاست که توسط ویرایش گران حرفه ای ویدئو مورد استفاده قرار می گیرد.

 

کسب و کار های بسیاری به خدمات طراحی و ویرایش ویدئو نیاز دارند. می توانید با این کسب و کار ها به طور مستقیم و یا با واسطه سایت های فریلنسری داخلی و خارجی ارتباط برقرار کنید.

 

 

2- طراحی گرافیک (Graphic design)

همانند ویرایش ویدئو، برای طراحی گرافیک نیز منابع آموزشی بسیاری به زبان های فارسی و انگلیسی وجود دارد و می توانید برای یادگیری و گرفتن ایده های جدید و تسلط بیشتر از این منابع بهره ببرید.

 

فتوشاپ، ایلاستریتور (آفلاین) و Canva (آنلاین)، نرم افزار هایی اند که بیشتر مورد استفاده طراحان گرافیک قرار می گیرند.

 

 

3- طراحی وب سایت (Web design)

افراد زیادی هم اکنون به طراحی وب سایت مشغولند و کسب و کار هایی زیادی نیز برای کارشان به طراحی سایت جدید نیاز دارند. برای طراحی سایت شما نیاز به دانش کدنویسی پیشرفته ندارید و سرویس هایی مانند wordpress و wix این خدمات را برای عموم بسیار آسان کرده اند. کار شما با این سرویس ها بیشتر کشیدن و انداختن (drag and drop) خواهد بود تا کد نویسی. 

 

همانند دو کار قبلی منابع آموزشی بسیاری برای این کار به صورت رایگان وجود دارد و با اولین جستجو به آن ها دست خواهید یافت.

 

 

4- ترجمه (Translation)

اگر به دو زبان مسلط هستید می توانید کار ترجمه را به صورت فریلنسری انجام دهید. ترجمه متون تخصصی نسبت به متون عمومی درامد بیشتری خواهد داشت.

 

در نظر داشته باشید که کار ترجمه در حدی که به نظر می رسد آسان نیست و شما باید مفهوم متن اصلی را گرفته و به ربان خودتان در حدی که مفهوم آن تغییر نکند به زبان مقصد بازگو کنید. در غیر این صورت متن، حالت عجیب و ساختگی پیدا می کند و خواننده علاقه لازم را برای خواندن متن پیدا نمی کند.

 

 

5- وارد کردن داده ها (Data Entry)

برای این کار به مقداری حوصله و مقداری دقت احتیاج دارید. وارد کردن داده می تواند در پیش زمینه های مختلفی برای افراد و شرکت ها مورد نیاز باشد. وارد کردن داده های در Excel، انتقال اطلاعات کالا ها از یک فروشگاه آنلاین به فروشگاه دیگر و وارد کردن اطلاعات کالا ها از بروشور انها، مثال هایی از این کارند. 

 

نکته مهم این است که باید داده های مبدا و مقصد دقیقا یکسان باشند و این نیازمند دقت و توجه به جزئیات است.

 

 

6- مدیر شبکه های اجتماعی

افراد و شرکت های بسیاری نیازمند فردی هستند که بتواند صفحات مجازی آن ها را در شبکه های اجتماعی مدیریت کند. پست ها را در زمان مناسب در این صفحات قرار دهد، در مورد شبکه مناسب برای ارسال هر پست تصمیم گیری کند و کارهایی از این دست را انجام دهد.

 

شرایط کار کاملا توافقی است و بسته به سابقه و کیفیت کار و همچنین شهرت و درامد سفارش  دهنده مبالغ متفاوتی را شامل می شود.